Winningtemp
Loyalty accelererade tillväxten för svenskt entreprenörsföretag i Norge.
Winningtemp är en svensk start-up som gick in på den svenska marknaden 2014 och expanderade till Norge och England 2019. De levererar AI-driven programvara som bland annat analyserar medarbetarnas välbefinnande i realtid och presenterar temperaturen i arbetsmiljön. Verktyget hjälper ledningen med trivselarbetet i hela organisationen och hjälper till att arbeta proaktivt med de utmaningar som kan uppstå.
Kundens utmaning
Skulle expandera från Sverige till Norge och England. Hade inte etablerat ett kontor i Oslo och hade liten kunskap om den norska marknaden. Letade efter en professionell mötesbokningsaktör som kände den norska marknaden och kunde bidra till tillväxt.
Håll dig uppdaterad om kundservice, callcenter och mötesbokning. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!
Ta reda på hur vi kan hjälpa ditt företag. Ta kontakt.
Loyalty levererade
I samarbete med Winningtemps Country Manager i Norge satte vi upp relevanta prospektlistor med potentiella kunder som i teorin har behov för lösningen. Vi kompletterade sedan Country Manager och hans säljare med relevanta möten, med hela Norge som spelplan.
“Jag upplever samarbetet med Loyalty som professionellt, och mötena de har bokat har ökat vår försäljning och omsättning på den norska marknaden. ”
Framgångsfaktorer
Ett noggrant arbete med prospektlistan inledningsvis i projektet
En nära och regelbunden dialog med försäljningschefen
Feedback efter varje genomfört möte för att förbättra våra mötesbokningssamtal
Fokus i samtalen har varit att jaga efter potentiella kunder och aktivt främja HR som ett verktyg för att öka slutkundens intäkter och tillgodose ett behov de inte nödvändigtvis var medvetna om.
Kunden valde att sätta en låg tröskel för ett accepterat möte så länge en beslutsfattare är inblandad, vilket är en metod som ger fler möten än vanligt, men som samtidigt kräver mer av den interna säljavdelningen.
Resultat och metod
På mindre än ett år har Loyalty levererat 100 nya kundmöten och säkerställt tillväxt för Winningtemp på en ny marknad. Kunden betraktar sig själv efter vårt samarbete som etablerat i Norge och kommer att leta efter nya potentiella marknader i Europa med samma metod som ett recept för ytterligare expansion.
Vi löste kundens utmaning genom att göra en grundlig bedömning av vilka företag vi ska ringa och vilka företag som inte är tillräckligt stora för att vara relevanta för lösningen. En annan erfarenhet vi fick på vägen var att snäva in vem i företaget vi frågade om - inledningsvis gick vi efter chefer inom HR, men upplevde baserat på kundfeedback att det var mötena med VD:n som gav mest värde. Vi justerade därefter och ökade värdet på mötena genom att boka möten uteslutande med chefer på C-nivå.
Ta kontakt för ett förutsättningslöst samtal om vad vi kan erbjuda ditt företag.