
Hurtigruten
ETABLERING AV EFFEKTIVT, RESULTATORIENTERAT SÄLJTEAM
Hurtigruten är världens största leverantör av aktiva resor i världens polära regioner. Loyalty har etablerat en modern och värdeinriktad kundservice - med kunden i fokus.
Kundens utmaning
Förvandla serviceapparaten till ett mer försäljningsorienterat kundcenter och samtidigt öka effektiviteten och kundnöjdheten. Hurtigruten ville att serviceapparaten skulle vara mer resultatorienterad och fokusera på att öka värdet.
Håll dig uppdaterad om kundservice, callcenter och mötesbokning. Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!
Ta reda på hur vi kan hjälpa ditt företag. Ta kontakt.
Loyalty levererade
Vi byggde ett resultatorienterat team som ser vikten av att upprätthålla högt värde per bokning. Förbättrad effektivitet och anpassning av bemanningen resulterade i ökat värde genom besparade kostnader för Hurtigruten.
Loyalty har visat sig vara mycket tålmodiga och flexibla för att möta våra behov. De har bidragit till fantastiska resultat, drivna av en stark ledningsgrupp som har varit avgörande för att stödja våra gäster och resepartners i Norge och resten av Skandinavien. De har gått in i Hurtigrutens team sömlöst och är en värdefull partner som det är ett nöje att arbeta med.
– Angel Moledo, Visepresident i Hurtigruten
“De har gått in i Hurtigrutens team sömlöst och är en värdefull partner som det är ett nöje att arbeta med. ”
Framgångsfaktorer
En nära och regelbunden dialog med Hurtigruten
Kontinuerligt fokus på ledarskapsutveckling och utveckling av oberoende resebyråer
Effektiv och långsiktig rekrytering
Strukturerad utbildning och uppföljning av de anställda
Detaljfokuserad miljö
Från 2016 till 2017 ökade vi genomsnittlig omsättning per bokning med 19 procent. Från 2017 till 2018 ökade vi med ytterligare 45 procent.
Vi gjorde detta genom bra rutiner för att följa upp de anställda, både en-mot-en och i grupper. Vi har haft ett starkt fokus på NPS. Viktigast av allt, genom nära dialog med klienten, har vi alltid fokuserat på de KPI:er som är viktigast för Hurtigruten. Dessa har främst varit conversion rate, omsättning per bokning, snabb svarstid och kundnöjdhet.